مجله گیزمیز

بی احترامی لبنانی ها به سرود تیم ملی جمهوری اسلامی

ادمین/27
۲۶ مرداد ۱۳۹۶
۲۱ نظر
  •  

    این مساله را از اعضای تیم ملی شنیدم و قرار شد بلافاصله از طریق سفارت ایران این هنجارشکنی را و پیگیری کنیم و پاسخ بی احترامی لبنانی ها را بدهیم.

     


     

    رییس فدراسیون بسکتبال از پیگیری بی احترامی به سرود تیم ملی جمهوری اسلامی ایران توسط لبنانی ها خبر داد.
    دیدار شب گذشته ایران و لبنان در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی کاپ آسیا در شرایطی برگزار شد که به جز مسائل فنی بحث های حاشیه ای نیز شاگردان مهران حاتمی را تحت تاثیر قرار داده بود.

    ماجرا از این قرار بود که تماشاگران لبنانی که سالن ۶ هزار نفری شهر بیروت را پر کرده بودند، در ابتدای بازی و در هنگام پخش سرود ملی جمهوری اسلامی سروصدا کرده و شعارهایی دادند که این موضوع ناراحتی شدید بازیکنان و مربیان ایرانی را در پی داشت. حتی بعد از مسابقه ارسلان کاظمی که به عنوان نماینده بازیکنان در نشست خبری حاضر شده بود، به این اقدام هواداران لبنانی واکنش نشان داد.

    محمود مشحون، رییس فدراسیون بسکتبال هم  از پیگیری جدی این ماجرا خبر می دهد:

    «من شب گذشته این مساله را از اعضای تیم ملی شنیدم و قرار شد بلافاصله از طریق سفارت ایران این هنجارشکنی را و پیگیری کنیم و پاسخ بی احترامی لبنانی ها را بدهیم. متاسفم که در یک محیط ورزشی چنین اتفاقاتی رخ می دهد و لبنانی ها که اینقدر مورد توجه جمهوری اسلامی هستند اینطور رفتار می کنند.»

    وی درباره احتمال سفرش به لبنان با توجه به صعود تیم ملی به جمع ۴ تیم برتر می افزاید:

    «دلیلی ندارد من به لبنان سفر کنم چون بازیکنان زحمات خود را کشیده اند و کادرفنی و مدیریتی تیم نیز بالای سر آنها هست. اینطور آدمی نیستم که بروم و بگویم که من آمدم و شما بردید.»

    رییس فدراسیون بسکتبال در پایان نیز به مسائل فنی و احتمال قهرمانی تیم ملی ایران اشاره می کند:

    «همدلی که در تیم دیده می شود،‌ خیلی بهتر از دوره های قبلی است. می بینید که همکاری در تیم ملی چقدر بالاست و بازیکنان بسکتبال واقعی بازی می کنند. برخی موضوعات در تیم ملی بسکتبال گم بوده که خدا را شکر این بار با همدلی به وجود آمده، شانس بالایی را برای موفقیت ایجاد کرده است.»

    برچسب ها :
  • پربازدیدهای ماه
  • [metaslider id=146737]
  • نظرات شما
    غیر قابل انتشار : 0
    در انتظار بررسی : 3
    انتشار یافته : 21
    1. حرومشون…دلارها و سرمایه های مملکتم.خون دل جوون هامون…حرومشون تموم دلتنگی های دبستانی مون برای یک آواره لبنانی… حرومشون تموم مدال هایی که بخاطر دفاع از اینا از دست دادیم…

      Thumb up 74 Thumb down 12

    2. لبنان از دو جناح قدرتمند تشکیل شده
      ۱ حزب الله
      ۲ حزب چهارده مارس

      طرفداران حزب چهارده مارس که سرخورده از موفقیت های حزب الله و نیروهای سوری تحت حمایت ایران هستن اینگونه عقده گشایی میکنن
      نصر من الله و فتح قریب و بشر الصابرین

      Thumb up 31 Thumb down 66

      • نه آقا سجاد
        اشتباه میکنید
        کلا عرب ها با ایرانی ها خوب نیستن
        این یه مساله تاریخیه که به امسال و پارسال و این رژیم و رژیمای قبل و اسلام و اینا هم ربطی نداره
        اگه بعضی از سردمداراشون با ما خوبن به خاطر پولیه که از حلقوم مردم خودمون در میاریم و بهشون میدیم وگرنه هم اونا هم طرفدارای همونا ما رو خارجی میدونن و به خونمون تشنه ان

        Thumb up 23 Thumb down 7

        • دوست عزیز این حرف شما ابدا صحیح نیست
          مگر عراقی ها عرب نیستن؟؟؟
          شما تا به حال اربعین کربلا رفتید؟؟؟
          پای ایرانی ها رو هم میشورن
          جوراب ایرانی رو میشورن
          فوق العاده احترام میکنن
          بخشی از کشور ما هم که درصد کمی هم نیستن عربهای بزرگوار هستن. مرجع تقلید عربهای عراق یک ایرانی(آیت الله سیستانی) هست و به فرمانش بی قومیت گری و نژادپرستی عمل میکنن
          این حرف شما کلام کوروش پرستان نابخرد دین ستیز هست…..

          Thumb up 16 Thumb down 27

    3. دخمل همساده/25

      غمخواران لبنان: اینو چی میگین!!!!!!!( با صدای جهانگیری بخونین)

      Thumb up 32 Thumb down 19

      • دخمل همساده/25

        میرسلیم منظورم بود ….
        ذهنم داغونه …. تازگی همش اسامی و عنوان ها رو یا فراموش میکنم یا یادم میره ….

        Thumb up 20 Thumb down 7

    4. پول یا مفت ایران، این سگای ولگرد و هارشون کرده. مثل انگل چسبیدن به بدنه این ملت و دارن می مکنشون بعد غلط زبادی هم میکنن.

      Thumb up 48 Thumb down 16

    5. حق دارن ، نظام ما جیره شون رو باید زیاد کنن دیگه
      باقی مونده خون توی رگهای مردم محروم سیستان و سایر مردم ایران

      Thumb up 56 Thumb down 11

    6. فکر می کردم دیگه به اینجور مسایل عادت کردید
      مثل ما
      اصلا اگه احترام می گذاشتن عجیب بود

      Thumb up 38 Thumb down 9

    7. اینقدر خوردن هار شدن

      Thumb up 45 Thumb down 8

    8. خیالی نیسسسس

      مورد توجه ما هستند؟؟ مگه لبنان زن ماست؟؟؟ اصلا مگه لبنان زن که مورد توجه باشه؟؟ غلط میکنید که توجه میکنید؟؟ بجای این غلطها و این جور تو کاسه گذاشتنتون بیایید توجهی به زباله جمع کن های خودمون بکنید!! یا اون کارمند شهرداری قم که چند روز خودشو سوزوند و مرد!!

      Thumb up 40 Thumb down 5

    9. تا شما باشید و پول ملتمونو تو حلق این عربها نریزید…
      والا اندوه لبنان تا حالا مارو صد بار کشته بود

      Thumb up 49 Thumb down 9

    10. من با. افتخار یک پان ایرانی و نژادپرست علیه اعرابیم که اسمشون با خیانت کنار هم میاد
      ولی تو این زمینه به اعراب فلسطین ولبنان حق میدم چون عامل بدبختیشون دولت ج.ا هستش چون نمیزاره صلح برقرار بشه خیلی از. ایت

      Thumb up 27 Thumb down 7

    11. بی ربط با موضوع
      به آقای علی/ مشهد
      امروز عصر داشتم گیزمیز گردی میکردم ( پست زن یعنی مرد یعنی ) رو باز کردم کامنت شما رو خوندم که نوشتین زن حیوانیه برا نکاح و آمیزش از قول ملاصدرا
      چون اون پست چند روز از انتشارش گذشته بود بعید دونستم که نظر بذارمو تایید بشه بنابراین اومدم اینجا جوابتونو بدم امیدوارم که ببینین و بخونین
      دوست عزیز تو فلسفه اسلامی لفظ حیوان به موجود زنده اطلاق میشه
      در واقع لفظ حیوان ذات انسانه و بعد با عرضیات تعریفشو تکمیل کرده ملاصدرا
      تعاریف فلسفی اکثرا اینجوری ان که اول ذات بعد فصل یا عرض خاص یا عام
      شما ک فلسفه ملاصدرا رو مطالعه میکنین بهتر نیس قبلش اصطلاحات و مبانی فلسفی رو مطالعه کنین بعد یه همچین کتاب سنگینیو بخونین؟؟

      Thumb up 24 Thumb down 12

      • یلدای گرامی
        خوب بود پست بانو گلشید را هم میخواندید. اصطلاحا به این پاسخ شما میگیم ماله کشی . متاسفانه باید بگم با توضیحی که فیلسوف عالیقدر دیگه (ملا هادی سبزواری) راجع به این نظر ملا صدرا داده ( و بانو گلشید تو پستش گذاشته)دیگه جایی برای ماله کشی باقی نگذاشته . شما هم که مبانی و اصطلاحات فلسفی رو بلدید بهتره کل داستان را از اول بخونید اشاره ملا صدرا واضحه. من خلاصه اون رو گذاشتم. حالا کاملش هم تقدیم میشه چون احتمالا خیلیها مثل شما فرصت یه سرچ کوچولو رو هم ندارن
        و منها تولد الحیوانات المختلفه وَ بَثَّ فِیها مِنْ کُلِّ دَابَّهٍ ؛ بعضها للأکل وَ الْأَنْعامَ خَلَقَها لَکُمْ فِیها دِفْ‏ءٌ وَ مَنافِعُ وَ مِنْها تَأْکُلُونَ و بعضها للرکوب و الزینه وَ الْخَیْلَ وَ الْبِغالَ وَ الْحَمِیرَ لِتَرْکَبُوها وَ زِینَهً و بعضها للحمل وَ تَحْمِلُ أَثْقالَکُمْ إِلى‏ بَلَدٍ لَمْ تَکُونُوا بالِغِیهِ إِلَّا بِشِقِّ الْأَنْفُسِ إِنَّ رَبَّکُمْ لَرَؤُفٌ رَحِیمٌ و بعضها للتجمل و الراحه وَ لَکُمْ فِیها جَمالٌ حِینَ تُرِیحُونَ وَ حِینَ تَسْرَحُونَ و بعضها للنکاح وَ اللَّهُ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً و بعضها للملابس‏ و البیت و الأثاث وَ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ جُلُودِ الْأَنْعامِ بُیُوتاً تَسْتَخِفُّونَها یَوْمَ ظَعْنِکُمْ وَ یَوْمَ إِقامَتِکُمْ- وَ مِنْ أَصْوافِها وَ أَوْبارِها وَ أَشْعارِها أَثاثاً وَ مَتاعاً إِلى‏ حِینٍ.«و از عنایات الهی در خلقت زمین، تولد حیوانات مختلف است… که بعضی برای خوردن اند… و بعضی برای سوار شدن و زینت… و بعضی برای بار کشیدن… و بعضی برای تجمل و آسایش… و بعضی برای نکاح و آمیزش و خداوند برای شما از جنس خودتان همسرانی قرار داد و بعضی برای تهیه ی پوشاک و خانه و اثاث… (منبع: الحکمه المتعالیه فى الاسفار العقلیه الاربعه، ج‏۷، ص: ۱۳۷)

        ملاهادی سبزواری از شارحان حکمت متعالیه نیز در حاشیه اش بر اسفار اینگونه این عبارت را تفسیر می کند که:
        فی إدراجها فی سلک الحیوانات إیماء لطیف إلى أن النساء لضعف عقولهن و جمودهن على إدراک الجزئیات و رغبتهن إلى زخارف الدنیا کدن أن یلتحقن بالحیوانات الصامته حقا و صدقا أغلبهن سیرتهن الدواب و لکن کساهن صوره الإنسان لئلا یشمئز عن صحبتهن و یرغب فی نکاحهن و من هنا غلب فی شرعنا المطهر جانب الرجال و سلطهم علیهن فی کثیر من الأحکام کالطلاق و النشوز و إدخال الضرر على الضرر و غیر ذلک خلافا لبعض الأدیان فی بعض الأحکام فأین السها من البیضاء، س قده‏«اینکه صدرالمتالهین زنان را در عداد حیوانات در آورده است اشاره ی لطیفی دارد به اینکه زنان به دلیل ضعف عقل و جمود بر ادراک جزئیات و میل و رغبت به زیورها و زینت های دنیا، حقا و عدلا نزدیک است که به حیوانات زبان بسته ملحق شوند، اغلبشان سیرت چهارپایان دارند ولی به آنان صورت انسان داده اند تا مردان از مصاحبت با آنها اکراه نداشته باشند و به نکاح با آنان راغب باشند و از همین جاست که شرع مطهر مردان را در کثیری از احکام، مثل طلاق و نشوز و ادخال ضرر بر ضرر، بر زنان غلبه و چیرگی داده است.»

        Thumb up 9 Thumb down 16

      • در تایید فرمایش شما باید عرض کنم تعریف فلسفه از انسان چنین هست :« الانسان حیوان ناطق» یعنی انسان حیوان گویا است. خب کسی که هیچ سررشته ای از علوم معقول ندارد گمان باطل میکند که به انسان توهین شده ولی باید ببینیم حکما حیوان را چگونه تعریف کرده اند در تعریف حیوان فرموده اند:« جسم نام حساس متحرک بالاراده» یعنی حیوان جسمی است رشد کننده که دارای حس است و با اراده و اختیار حرکت میکند پس هر حیوانی به معنای «حیوان» نیست
        آدم یاد قصه ی «طوطی و بقال» مولانا میافته
        کار پاکان را قیاس از خود نگیر
        گرچه ماند در نوشتن شیر و شیر

        من مطمئنم این فرد صرفا یک مطلب رو توی فضای مجازی دیده و کپی کرده وگرنه به ملاصدرا که مبدع فلسفه ی متعالیه است متعرض نمیشد
        در واقع ایشون غافل است که فلسفه ی صدرایی یکی از رشته های فلسفی پرطرفدار دانشگاه های جهان هست و بنیاد صدرالمتالهین یک بنیاد بین المللی است
        همه ی اهل خرد را به مطالعه ی بیانات هانری کربن پیرامون حکمت متعالیه دعوت میکنم

        Thumb up 8 Thumb down 14

    12. دوست من
      جناب ملاصدرا تو تعریفش گفته که زمین پر از حیواناتی هستش که یه سریشون برای بابری یه سریشون برای زینت یه سریشون برای نکاح و آمیزشن و یه سریشون برای تهیه لباس و اساس خانه و بعد اون آیه ای از آیات قرآن رو آوردن که ما قرار دادیم برای شما از جنس خودتان جفتهایی
      دقت کنین توی کل کلام ملاصدرا من براتون ب زبون ساده تر توضیح میدم
      زمین پر از موجودات زنده اییه که بعضیاشون مث خر برای باربریه بعضیاشون مث طوطی برا زینت و زیباییه بعضیاشون مث زن برا نکاح و آمیزشه و بعضیاشون مث مرد مسول تهیه مایحتاج خونه یا همون لباس و اثاث خونه ست
      تو هیچجای این کلام اسمی از نوع حیوانات ذکر شده نیاوردن هر فلسفی مبتدیی میدونه ک حیوان تو حیطه فلسفه خارج از معنای عامه خودش قرار میگیره و تو فلسفه یعنی موجود زنده ایی که تحت اراده و غریزه عمل کنه
      حتی اونجایی ک اسم نکاح و آمیزشو آورده اسمی از زن نیاورده بلکه دقیقا پش بند تعریفش آیه ایی از قران آورده ک ما برای شما از جنس خودتون جفتهایی آفریدیم
      خب
      این یعنی همونطوری ک زن حیوانه مرد هم حیوانه البت ب معنای فلسفیش
      بعدشم آمیزش و نکاح یه امر دوطرفه ست باید یه حیوان دیگه مقابل اون حیوان قرار بگیره تا صورت بگیره
      و اما ملاهادی سبزواری
      شما بفرمایید معنای مغالطه رو تو فلسفه پیدا کنین خیلی راحت سخنان ملاهادی باطل میشه
      ایشون تعریف فلشفی یه فیلسوف دیگه رو به معنای عوامانه تعریف کرده این خودش یکی از مصادیق مغالطه ست
      یه چیز دیگه
      حیوان جنس قریب انسانه
      اگ ما انسان رو اعم از زن و مرد حیوان تلقی نکنیم
      پس مجبوریم اون رو تو جمله مجردات جای بدیم
      مجرداتم که جنس ندارن
      پس همین نکته براتون کافیه که بفهمین همه آدما از دیدگاه فلسفه یا جرداتن یا حیوانن

      Thumb up 9 Thumb down 4

  • ارسال نظر